marți, iulie 8

Aceeasi curba

De ce o iau tot timpul pe acelasi drum? Tot timpul ma culc pe burta si cu telefonul setat sa ma trezeasca la ora fixa, pus sub perna. Dimineata cand suna, aman soneria si mai stau 5 minute. Ma agat de alea 5 minute ca de o minune. Soneria mai suna inca de 4 ori pana sa o sting de tot. Dupa ce o sting, adorm iar, si ma afund in cel mai dulce vis posibil, creat chiar de mine. Acum pot sa-mi dau seama ca e doar vis, asa ca ma joc si-mi imaginez tot felul de situatii, in care tu esti acolo, in tot felul de ipostaze, in tot felul de umbre si lumini. Dupa catva timp de joaca de-a visatul, realismul meu intervine si ma trezeste la viata, enervat de infantilismul meu. Deschid dezamagita si lenesa ochii lipiti pana acum de somn si ma alint ca-n fiecare dimineata. Dupa care procesul e oarecum neinsemnat si cunoscut de toata lumea. Te usurezi de...toate grijile noptii, redevii om cu vicii si "intri in paine". Nu asta e ideea blogului asta. Vroiam sa zic ca tot timpul am aceleasi gesturi si acelasi fraze pe care le folosesc si ce ma enerveaza cel mai mult- tot timpul merg pe acelasi drum... Intalnesc pe drum tot felul de oameni... Portarul de la firma de constructii, care se uita sasiu la mine, fumand tigara bine-cunoscuta, ajunsa acum la stadiul de chistoc, vanzatoarea bruneta cu ochii albastrii ca de peste, nefiresc de frumoasa si de vulgar imbracata, care sta si-si bea cafeaua pe lada de bere goala, intoarsa invers, taximetristul care sta la intersectie si de masina caruia ma lovesc tot timpul, tot felul de muncitori plini de inspiratie in capitol de "texte de agatat gagici", si tiganca batrana, cu o fata atipic de intelepta care sta la poarta si asteapta...ce?nu stiu. Gata, am ajuns la Curba. Aici fac tot timpul dreapta, lovindu-ma cu nasul meu mare de grecoaica de florile de Mana Maicii Domnului. Calc hotarata si azi: fac dreapta aici. O alta "eu" urla: "Schimba drumul, nu mai face dreapta, mergi drept!". Ezit. Ma opresc putin. Ma uit in spate, parca astept un semn. Vad tiganca batrana, care-mi zambeste ironic, in timp ce mananca seminte. Ma intorc catre curba mea. Te astepti sa-ti zic ca am mers drept, nu? Sa-ti zic: Azi a fost ziua in care n-am facut dreapta, am mers drept. Nu, Azi a fost inca o zi in care m-am intors in acelasi loc, pe acelasi drum, la aceleasi ganduri, la acelasi dorinte si la acelasi zambet...

Niciun comentariu: